ΒΕΛΑΤΟΥΡΕΣ - ΧΡΩΜΑΤΑ ΒΟΛΟΥ ΘΑΝΟΣχρωμα

Search
Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

ΒΕΛΑΤΟΥΡΕΣ

Για το χρυσό χέρι

ΒΕΛΑΤΟΥΡΑ ΥΛΙΚΑ

Η βελατούρα είναι υλικό που υπάρχει έτοιμο και συσκευασμένο σε λευκή απόχρωση. Χρωματίζεται με χρωστικά ντούκο και αραιώνεται με νέφτι ή βενζίνη. Περνιέται με πινέλο ή ψεκαστήρα (πιστόλι) και χρησιμοποιείται σαν υπόστρωμα της ριπολίνης. Η ετοιμασία και ο χρωματισμός της γίνεται όπως ακριβώς και της ριπολίνης.

Την επόμενη μέρα τρίβουμε τη βελατούρα με γυαλόχαρτο Νο 1 και φτιάχνουμε σχολαστικά όλα τα ψιλοστοκαρίσματα με ατσάλινα ξύνοντας την και αφήνοντας ελάχιστο στόκο.

Μετά από μια δυο μέρες που θα έχει στεγνώσει ο στόκος τρίβουμε τα ξύλα σχολαστικά με γυαλόχαρτο Νο Ο ή ντουκόχαρτο με νερό και στο τέλος τα ξεσκονίζουμε.

Για καλύτερο ξεσκόνισμα τα περνάμε και με ένα στεγνό πανί αφαιρώντας κάθε ίχνος σκόνης και τελειοποιώντας έτσι όλες τις προεργασίες για το πέρασμα της ριπολίνης.

ΣΤΌΚΟΣ ΚΟΝΤΡΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΨΙΛΟΣΤΟΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ

Λινέλαιο………………….……80 γραμ.


Νέφτι ..................... 120 γραμ.

Στεγνωτικό ............... 10 γραμ.

Νερό ........................ 10 γραμ.

Τσίγκος σε σκόνη ...... 500 γραμ

Στόκος  ................... 300 γραμ


ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Σε ένα βάζο ρίχνουμε όλα τα υγρά υλικά. Τα ανακατεύουμε και προσθέτουμε τον τσίγκο. Τα ανακατεύουμε και πάλι και στο τέλος προσθέτουμε το στόκο.

Αν το υλικό μας είναι σφιχτό προσθέτουμε λίγο νέφτι. Αν είναι αραιό το σφίγγουμε με τσίγκο. Ο στόκος διατηρείται αν του ρίξουμε από πάνω νερό.

ΡΙΠΟΛΙΝΟΣΤΟΚΟΣ

Ο ριπολινόστοκος χρησιμοποιείται για πρόχειρα και μικρά ψιλοστοκαρίσματα. Βάζουμε δύο μέρη ριπολίνη, ένα μέρος νέφτι και σφίγγουμε με τσίγκο.ΡΙΠΟΛΙΝΗ

Η ριπολίνη είναι υλικό που υπάρχει έτοιμο και συσκευασμένο σε πολλούς χρωματισμούς αλλά κυρίως σε λευκό που χρωματίζεται με χρωστικά ντούκο. Αραιώνεται με νέφτι ή βενζίνη και περνιέται με πινέλο ή ψεκαστήρα (πιστόλι).

Υπάρχουν δύο τύποι: Γυαλιστερή ή ματ και χρησιμοποιείται σε εσωτερικούς χώρους.

ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΙΠΟΛΙΝΗΣ

Σ' ένα βάζο αραιώνουμε τη ριπολίνη και 10% νέφτι. Επειδή η ριπολίνη έχει την τάση να κιτρινίζει με την πάροδο του χρόνου, όταν πρόκειται να περάσουμε λευκές αποχρώσεις ρίχνουμε στο μίγμα μερικές σταγόνες μαύρο ή μπλε χρωστικό ντούκο παρατείνοντας έτσι τη λευκότητα της επιφάνειας και αναβάλλοντας για αρκετό διάστημα το ανεπιθύμητο κιτρίνισμα.

Αν θέλουμε να χρωματίσουμε την ριπολίνη ρίχνουμε μικρές ποσότητες χρωστικού και ανακατεύουμε παρακολουθώντας την απόχρωση της. Συνεχίζουμε την χρωστική ανάμειξη κατά τον ίδιο τρόπο έως ότου πετύχουμε την επιθυμητή απόχρωση.

Σε αντίθεση με τα άλλα χρώματα η ριπολίνη δεν αλλάζει χρώμα όταν στεγνώσει. Η απόχρωση που φαίνεται στο βάζο ανάμειξης είναι ίδια και όταν στεγνώσει το χρώμα.

Μετά την αραίωση και το χρωματισμό της, τη σουρώνουμε σε ένα άλλο καθαρό βάζο με τη βοήθεια μιας ναύλο κάλτσας.

ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΦΗΣ ΞΥΛΩΝ ΜΕ ΡΙΠΟΛΊΝΗ

Μετά το τελευταίο ξεσκόνισμα των ξύλων σκουπίζουμε προσέχοντας να μην σηκώσουμε σκόνη, όλους τους χώρους που πρόκειται να δουλέψουμε. Εφ' όσον μας το επιτρέπουν οι συνθήκες σφουγγαρίζουμε για να απομακρύνουμε εντελώς και το ελάχιστο ίχνος σκόνης. Αφού φτιάξουμε τη ριπολίνη και πριν αρχίσουμε το πέρασμα κλείνουμε πόρτες και παράθυρα για να αποφύγουμε τα ρεύματα αέρα, που σίγουρα θα μεταφέρνουν σκόνη στο δωμάτιο. ΡΙΠΟΛΙΝΗ

Η ριπολίνη είναι υλικό που υπάρχει έτοιμο και συσκευασμένο σε πολλούς χρωματισμούς αλλά κυρίως σε λευκό που χρωματίζεται με χρωστικά ντούκο. Αραιώνεται με νέφτι ή βενζίνη και περνιέται με πινέλο ή ψεκαστήρα (πιστόλι).

Υπάρχουν δύο τύποι: Γυαλιστερή ή ματ και χρησιμοποιείται σε εσωτερικούς χώρους.

ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΙΠΟΛΙΝΗΣ

Σ' ένα βάζο αραιώνουμε τη ριπολίνη και 10% νέφτι. Επειδή η ριπολίνη έχει την τάση να κιτρινίζει με την πάροδο του χρόνου, όταν πρόκειται να περάσουμε λευκές αποχρώσεις ρίχνουμε στο μίγμα μερικές σταγόνες μαύρο ή μπλε χρωστικό ντούκο παρατείνοντας έτσι τη λευκότητα της επιφάνειας και αναβάλλοντας για αρκετό διάστημα το ανεπιθύμητο κιτρίνισμα.

Αν θέλουμε να χρωματίσουμε την ριπολίνη ρίχνουμε μικρές ποσότητες χρωστικού και ανακατεύουμε παρακολουθώντας την απόχρωση της. Συνεχίζουμε την χρωστική ανάμειξη κατά τον ίδιο τρόπο έως ότου πετύχουμε την επιθυμητή απόχρωση.

Σε αντίθεση με τα άλλα χρώματα η ριπολίνη δεν αλλάζει χρώμα όταν στεγνώσει. Η απόχρωση που φαίνεται στο βάζο ανάμειξης είναι ίδια και όταν στεγνώσει το χρώμα.

Μετά την αραίωση και το χρωματισμό της, τη σουρώνουμε σε ένα άλλο καθαρό βάζο με τη βοήθεια μιας νάυλον κάλτσας.

ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΦΗΣ ΞΥΛΩΝ ΜΕ ΡΙΠΟΛΊΝΗ

Μετά το τελευταίο ξεσκόνισμα των ξύλων σκουπίζουμε προσέχοντας να μην σηκώσουμε σκόνη, όλους τους χώρους που πρόκειται να δουλέψουμε. Εφ' όσον μας το επιτρέπουν οι συνθήκες σφουγγαρίζουμε για να απομακρύνουμε εντελώς και το ελάχιστο ίχνος σκόνης. Αφού φτιάξουμε τη ριπολίνη και πριν αρχίσουμε το πέρασμα κλείνουμε πόρτες και παράθυρα για να αποφύγουμε τα ρεύματα αέρα, που σίγουρα θα μεταφέρνουν σκόνη στο δωμάτιο.σκευασμένο σε λευκή απόχρωση. Χρωματίζεται με χρωστικά ντούκο και αραιώνεται με νέφτι ή βενζίνη. Περνιέται με πινέλο ή ψεκαστήρα (πιστόλι) και χρησιμοποιείται σαν υπόστρωμα της ριπολίνης. Η ετοιμασία και ο χρωματισμός της γίνεται όπως ακριβώς και της ριπολίνης.

Την επόμενη μέρα τρίβουμε τη βελατούρα με γυαλόχαρτο Νο 1 και φτιάχνουμε σχολαστικά όλα τα ψιλοστοκαρίσματα με ατσαλίνα ξύνοντας την και αφήνοντας ελάχιστο στόκο.

Μετά από μια δυο μέρες που θα έχει στεγνώσει ο στόκος τρίβουμε τα ξύλα σχολαστικά με γυαλόχαρτο Νο Ο ή ντουκόχαρτο με νερό και στο τέλος τα ξεσκονίζουμε.

Για καλύτερο ξεσκόνισμα τα περνάμε και με ένα στεγνό πανί αφαιρώντας κάθε ίχνος σκόνης και τελειοποιώντας έτσι όλες τις προεργασίες για το πέρασμα της ριπολίνης.

ΣΤΌΚΟΣ ΚΟΝΤΡΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΨΙΛΟΣΤΟΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ

Λινέλαιο.................................80  γραμ.


Νέφτι .................................. 120 γραμ.

Στεγνωτικό ........................... 10 γραμ.

Νερό .................................... 10 γραμ.

Τσίγκος σε σκόνη ................. 500 γραμ

Στόκος   ............................. 300 γραμ


ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Σε ένα βάζο ρίχνουμε όλα τα υγρά υλικά. Τα ανακατεύουμε και προσθέτουμε τον τσίγκο. Τα ανακατεύουμε και πάλι και στο τέλος προσθέτουμε το στόκο.

Αν το υλικό μας είναι σφιχτό προσθέτουμε λίγο νέφτι. Αν είναι αραιό το σφίγγουμε με τσίγκο. Ο στόκος διατηρείται αν του ρίξουμε από πάνω νερό.

ΡΙΠΟΛΙΝΟΣΤΟΚΟΣ

Ο ριπολινόστοκος χρησιμοποιείται για πρόχειρα και μικρά ψιλοστοκαρίσματα. Βάζουμε δύο μέρη ριπολίνη, ένα μέρος νέφτι και σφίγγουμε με τσίγκο.Αν την εργασία αυτή πρόκειται να την κάνει ερασιτέχνης ή ακόμα και επαγγελματίας, θα ήταν καλό να βάλει χαρτοταινίες στα σημεία που χρειάζονται προσοχή για να μη λερωθούν, όπως π.χ. τζάμια, τοίχοι κλπ. γιατί πρώτον, δεν ξέρουμε κατά πόσον μπορεί να γίνουν ίσια χωρίς να λερωθούν και δεύτερον, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος να κόβουμε με το πινέλο παρά να βάλουμε χαρτοταινίες.

Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε είναι: Ένα πινέλο Νο 1 1/2 στρογγυλό ή πλακέ διπλό καλής ποιότητας για τα κοψίματα. Ένα πινέλο Νο 3 κατά προτίμηση στρογγυλό με τρίχα τριμμένη ή δεμένη έτσι ώστε να είναι συγκεντρωμένες οι τρίχες για το σουμάρισμα.

Έναν κύλινδρο ειδικό για ριπολίνες και ένα σκαφάκι.

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΚΑΣΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΡΙΠΟΛΙΝΗ

Πιάνουμε από το πάνω μέρος (οριζόντιο) και κόβουμε τα σημεία που ενώνουν με τον τοίχο. Κατόπιν με το μεγάλο πινέλο αρχίζουμε ν' αλεί
φουμε τα πρεβάζια, τις πατούρες και τελευταίο το φαρδύ μέρος της κάσας (μπόι). Μετά στραγγίζουμε το πινέλο μέσα στο βάζο και αρχίζουμε να περνάμε, έτσι στεγνό όπως είναι, με ίσιες κατευθύνσεις τα σημεία που αλείψαμε (σουμάρισμα).

Ύστερα πιάνουμε τα κάθετα και με την ίδια σειρά εργασίας τελειώνουμε όλο το κάσωμα. Η ποσότητα του χρώματος που θα αλείβουμε δεν πρέπει να είναι λίγη αλλά αρκετή, αρκεί να είναι απλωμένη παντού στην ίδια ποσότητα. Για να πετύχουμε ομοιόμορφη ποσότητα σε όλα τα σημεία χρειάζεται να περνάμε πολλές φορές και με διαφορετική κατεύθυνση το πινέλο πριν από την τελική πινελιά (σουμάρισμα).

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΠΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΝΤΟΥΛΑΠΙΩΝ ΜΕ ΡΙΠΟΛΙΝΗ

Με το μικρό πινέλο περνάμε πρώτα τις πατούρες, κατόπιν αν υπάρχουν τζάμια περνάμε τα πηχάκια και τελευταία τα σημεία γύρω από τα πόμολα. Όλα αυτά τα σημεία τα περνάμε μόνον από την μία πλευρά και όχι μέσα έξω.

Μετά αλείβουμε με τον κύλινδρο όλη την πόρτα και τέλος τη σουμάρουμε με το μεγάλο πινέλο.Αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνεται με ταχύτητα γι' αυτό θα ήταν προτιμότερο για κάποιον ερασιτέχνη η εργασία αυτή να γίνεται με δύο άτομα. Ο ένας να αλείφει και ο άλλος να σουμάρει. Εκτός αυτού με το σύστημα του κυλίνδρου επιτυγ­χάνουμε μεγαλύτερη παραγωγή και απλοποίηση.

Άλλος τρόπος περάσματος πόρτων και ντουλαπόφυλων καλύτερος και ευκολότερος του πρώτου είναι το πέρασμα στον πάγκο. Η μόνη ίσως δυσκολία είναι ότι χρειάζεται μεγά­λος χώρος εργασίας και αρκετός χρόνος. Όμως είναι σίγουρα καλύτερος τρόπος, δεδομένου ότι όσο χρώμα κι αν βάλουμε κι όπως κι αν δουλέψουμε είτε με τον κύλινδρο, είτε με το σκέτο πινέλο οι πόρτες θα γίνουν άριστες. Πιο αναλυτικά, βάζουμε τις πόρτες στον πάγκο και τις περνάμε αφήνοντας αρκετό χρώμα. Τις σταυρώνουμε και τις σουμάρουμε όπως και τις όρθιες αλλά προσέχουμε στις πατούρες να μην βάζουμε πολύ χρώμα γιατί, στην ουσία είναι όρθιες επιφά­νειες και θα παρουσιάσουν τρεξίματα.

Αφού περαστεί η μία πλευρά θα πρέπει να μείνει στον πάγκο ή να τοποθετηθεί με προσοχή στο πάτωμα σε οριζόντια θέση επί 24 ώρες για να στεγνώσει. Την επόμενη μέρα περ­νάμε με τον ίδιο τρόπο και την άλλη πλευρά της αφού τοποθετήσουμε πανιά πάνω στον πάγκο για να προστατέψουμε την έτοιμη επιφάνεια.

Τα αποτελέσματα που θα έχουμε χρησιμοποιώντας αυτόν τον τρόπο θα είναι εκπληκτικά. Μ' άλλα λόγια δεν θα υπάρχει κανένα τρέξιμο, καμία πινελιά και η επιφάνεια θα είναι σαν πορσελάνη. Σίγουρα θα μείνετε ικανοποιημένοι.

Ένας ακόμα τέλειος τρόπος περάσματος ριπολίνης είναι να περάσουμε ζεστές ριπολίνες. Αυτόν τον τρόπο τον χρησι­μοποιούμε όταν θέλουμε να έχουμε υψηλές αποδόσεις ή όταν πρόκειται να καταπιαστούμε με πολύ σκληρά χρώματα όπως ντούκο ή εισαγόμενες σκληρές ριπολίνες και δεν προλαβαίνουμε να τα δουλέψουμε.

Ο τρόπος αυτός αναλυτικά έχει ως εξής: Παίρνουμε ένα δοχείο και βάζουμε μέσα καυτό νερό.Σ' ένα άλλο δοχείο μικρότερο, ρίχνουμε τη ριπολίνη χωρίς να την αραιώσουμε και βάζουμε τα δοχεία το ένα μέσα στο άλλο. Η θερμοκρασία διαστέλλει τη ριπολίνη και αραιώνεται μόνη της. Κατά την διάρκεια της εργασίας δεν ξεχνάμε ν' αλλάζουμε συχνά το ζεστό νερό για να διατηρείται η θερμοκρασία υψηλή.συνεχίζετε

 
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού